Na kraju ove lijepe obljetničke priče stižu zvučnici pod imenom NSX-10000. Zbog jake karizme koju japanska elektronika ima širom svijeta zvučničke konstrukcije nikada nisu bile toliko štovane. Možda razlog leži u činjenici da japanski zvučnici su dobrim djelom monitorski koncepti namijenjeni prvenstveno za studijske aplikacije. Pa i te studijske varijante su nerijetko završavale u kućnim audio sustavima.
Piše: Darko Brlečić
Yamahin zvučnik NSX-10000 je u ono doba imao također vrhunske specifikacije kao i do sada spomenuta elektronika. Model NSX-10000 je trostazna zvučnička konstrukcija smještena između monitora i samostojećih zvučnika. U masivnom drvenom kabinetu dimenzija 45cm širine, 41 cm dubine i 75cm visine smještene su tri zvučničke jedinice. Dubokotonska jedinica od 33cm(karbonska vlakna), srednjetonska jedinica od 8,8cm(kristal-Beryllium) i visokotonska jedinica od 3,0 cm(kristal-Beryllium), radni spektar se kretao od 35Hz pa sve do 20kHz uz impedanciju od 6 ohma. Upotreba čistog materijala omogućuje duge kristale i stoga manje međukristalne gubitke za bolju brzinu prijenosa i razlučivost. Također treba napomenuti da za ono doba su tehnološki novitet bile bobine od čistog berilija, koje dodatno poboljšavaju toplinsku vodljivost i snagu. Filter je također u potpunosti prerađen: metalizirani papirnati poklopci, OFC bakreni svitci, OFC ožičenje i zavarivanje plazma točkama kako bi se izbjeglo miješanje različitih metala koje ometaju čistoću signala. Uglavnom prilično veliki iskorak. No, kasnije će Yamaha odustati od tog naprednog pristupa zbog visoke cijene razvoja. Današnji razvojni uvjeti su sasvim drugačiji, pa postoji mogućnost za bolje tehnološke iskorake (čitaj skuplje). Model NSX-10000 imao je masu od 54 kg i za njega je bio posebno dizajnirano drveno postolje.