Prognoze hi-tech konzultantske tvrtke Juniper Research on Virtual Reality sugeriraju da bežične VR slušalice (pametne i samostalne) potrošnje podataka će narasti za preko 650 posto u iduće četiri godine, od gotovo 2.800 PB (Petabytes) u 2017 do preko 21.000 do 2021. godine.
Nova istraživanja, virtualna tržišta stvarnosti: Hardver, Sadržaj i Pribor 2017-2022, otkrili su da će potrošnja podataka dosegnuti više od 28.000PB kada se kombinira s prometom generiranim VR slušalicama povezanim s računalima i konzolama, stavljajući značajne dodatne napore na žičane i bežične mreže ,
VR zahtijeva brzu brzinu prijenosa sadržaja, a 2021. godine očekuje se da podaci o zahtjevima svakog VR uređaja premašiti vrijednost od 4K, prema Juniperu. To će potaknuti potrebom za većom kvalitetom slike i brzinama okvira, problemom koji se razvija, jer VR postaje glavni izvor.
Kako bi VR postao dostupniji, izvješće Juniper preporučuje dovođenje mrežnih operatera i pružatelja širokopojasnih usluga u razgovor o VR standardu. Juniper tvrdi da se buduća potražnja podataka mora uzeti u obzir prilikom razmatranja specifikacija poput minimalne brzine i razlučivosti. Osim toga, tehnologije koje smanjuju količinu obrade podataka, poput foveated renderinga, moraju biti uklonjene i postati univerzalne.
Istraživanje je također pokazalo da je društveni VR u porastu. Facebook i WeChat trenutno razvijaju VR platforme i nekoliko VR igara, osobito Star Treka: Bridge Crew, imaju društvene elemente. Ove platforme osmišljene su kako bi više korisnika u VR ekosustav pružale nove društvene interakcije.
“VR se trenutačno smatra vrlo izoliranim”, istaknuo je istraživač James Moar. “Obećanje da imaju nove svjetove za istraživanje je mnogo primamljivi kada drugi ljudi mogu podijeliti iskustvo koje treba društvene igre i društvena sučelja, kao i razvoj platformi koji se međusobno razlikuju”.