21 studenoga, 2024 7:29 pm

Next-Gen TV obećava poticajni, personalizirani audiozapis

Kada pogledamo gdje postoje standardi televizijskih audiozapisa, teško je uskladiti početne jednobojne emisije s televizijskog djetinjstva na mjesto gdje se razvio s mogućnostima sljedeće generacije standarda za emitiranje, dio ATSC 3.0. Ovaj napredak televizijskog zvuka iz monitora vodio je najprije na stereo, a zatim drugi audio jezik (SAP), ATSC 1.0 digitalni, uz dostupnost Dolby AC3 Surround Sounda – svaki korak unapređuje audio tehnologiju na stalnoj progresiji u smjeru stvaranja zvuka realnijim zanimljiv.

Sada se, međutim, otvaraju nova vrata za razvojne programere sadržaja kako bi iskoristili ATSC 3.0 audiovodiće sljedeće generacije i ponudili više umirujuće zvukovno okruženje te pružaju krajnjim korisnicima više personaliziranog zvukovnog iskustva. Istraživanje sposobnosti audio standarda ATSC 3.0 pokazuje njihov utjecaj na implementaciju i povezivanje novih zvučnih sustava koji se razvijaju uz brz napredak u digitalnom svijetu.

3D UMJERAVANJE I AUDIO OBJEKTI

Zahvaljujući surround zvuku koji je postavljen u ravnini (5.1) – kao kod početnih surround sustava kao što su audio standardi Dolby AC3-ATSC 3.0, zvuk se reproducira na punu 7.1 + 4, što znači sedam kanala zvuka u ravnini, jednom kanalom za subwoofer (ili niske frekvencije) i četiri kanala iznad glave.

Na prvi pogled, to se može činiti kao  bacanje više zvukova u mix, ali kako je taj zvuk isporučen je ono što ga čini jedinstvenim. S audio stručnjacima koji imaju detaljno razumijevanje kako uho djeluje i kako ljudi percipiraju zvuk, novi se standardi mogu učinkovitije koristiti za prenošenje usmjerenosti. Osim toga, to se može učiniti ne samo na potpuno opremljenim sustavima zvučnika kućnog kina koji koriste sve kanale, već na nečemu jednostavnom kao zvučna traka priključena na digitalnu televiziju. Čak je moguće replicirati taj uvjerljiv 3D zvučni okoliš pomoću običnih slušalica.

Zamislite zvuk padanja kišnih kapi nad vašom glavom na sceni snimljenoj u tropskoj šumi ili nadolazećim zvukovima helikoptera koji se približavaju s jedne strane i prelazeći iznad glave prije nego što se udalji dalje od vas. Mogućnosti za zvučne tehničare uistinu su prostrane i ove nove standardne ATSC 3.0 standarde osmišljene su za skaliranje i prilagodbu novijih i sofisticiranijih audio scenarija tijekom izrade, stvarajući  istinski uznemirujući 3D i mnogo privlačniji korisnički doživljaj danas i za budućnost ,

Iako će vjerojatno doći do određenog vremenskog kašnjenja u vezi s emitiranim tvrtkama koje provode punu sposobnost novih standarda (kao i krajnji korisnici koji ne žele kupiti napredne zvučne sustave), postoje i drugi aspekti novih audio tehnologija koje će se vjerojatno odmah upotrijebiti, i to će u konačnici biti vrlo učinkovito.

Na primjer, tehnologija kodiranja za sljedeće generacije audio sustava odmaknula se od jednostavnih sustava na kanalu. U današnjim implementacijama od 5.1, postoji pet kanala surround zvuka i jedan kanal za subwoofer ili nisku frekvenciju s fiksnim zadacima: prednji lijevi, prednji desni, središnji, dva prijelaza, a zatim subwoofer. Svi zvukovi padaju u ove kanale. Audio standardi sljedeće generacije dodatno uključuju objektni zvuk, pri čemu se audio objekti mogu pomicati i manevrirati u različitim položajima za registraciju zvukovnih informacija.

Kao primjer, zamislite nekoga tko snima skateboardera dok vozi krug u parku , gdje zvuk tehnologije slijedi klizač pomoću joysticka za kontrolu kretanja zvučnog objekta u tri dimenzije. U ovom scenariju, zvuk će slijediti skateboardera  i zabilježiti realniji prikaz zvuka kako se mijenja s njegovim kretnjama . To omogućuje veću raznolikost jer se objekti mogu postaviti i premjestiti kako bi se prilagodili mnogim jedinstvenim i intrigantnim audio scenarijima.

Druga promjena omogućena standardima zvuka sljedeće generacije, uključujući audio objekte umjesto samo kanala, omogućuje gledateljima kontrolu i odabir objekata koje žele čuti (personalizaciju). To poboljšava korisničko iskustvo znatno povećanjem gledateljeve kontrole nad audio sadržajem. Na primjer, budući da se bavite s objektima, omogućuje vam da ponudite kontrole koje omogućuju gledateljima da jedan objekt pretvore ili skrene drugi, na temelju vlastite osobne želje. Na primjer, možete emitirati nogometnu utakmicu u kojoj je jedan objekt govornik domaćeg tima, a drugi je gostujući gost tima. S audio sustavima nove generacije, prilično je jednostavno dati gledatelju kontrolu nad zvukom tako da mogu odabrati i prilagoditi zvukovno iskustvo prilagođeno individualnim željama (odaberite koji će se govornik slušati u ovom primjeru). Drugi scenarij može biti vizualno osporeni gledatelj koji želi “pojaviti” objekt koji pruža neke pojedinosti o zvučnosti koje opisuju ono što dolazi preko televizijskog zaslona (poznato kao opisni videozapis). Osobni audio vjerojatno će biti jednostavniji za implementaciju nego puni uronjen zvuk  i bit će vrlo privlačan mnogim gledateljima.

IZGRAĐEN ZA BUDUĆNOST

Tehnologija se uvijek razvija, kao i mogućnosti uređaja. Budući da je shvatljivo da će se evolucija dogoditi, ATSC 3.0 je razvijen kako bi graciozno pomaknuo se s onoga što imamo danas na ono što će dolaziti u budućnosti. Potreba za to je nešto naučeno iz prošlih iskustava i ugrađeno u cijeli standard, a ne samo audio dio. Kroz cijeli sustav, svaki sloj signalizira sloj iznad onih tehnologija koje će se koristiti. ATSC 3.0 postavio je pozornicu za nošenje stare tehnologije i nove tehnologije kako se dolazi na mreži – scenarij za sve korisnike koji sudjeluju u emitiranoj televiziji i gledanje javnosti u cjelini.

POKAZATELJI IZ NAB-a

Po mom mišljenju, jedna od glavnih tema ovogodišnjeg NAB bila je ATSC 3.0. ATSC 3.0 je očigledno stvarnost – s demonstracijama, proizvodima, konferencijskim sjednicama i značajnim spominjanjem u glavnim govorima povjerenika FCC-a Ajita Paija, NAB-ovog senatora Gordona Smitha i Sam Mathenya. U LVCC Grand Hallwayu bilo je dobro prisustvovalo televizijsko središte Next Generation TV koje je pokazalo stvarnost mnogih novih značajki ATSC 3.0 sustava: Bolje slike, Immersive Sound, Mobilnost, Uređaji za pristupne uređaje, Ciljano umetanje oglasa, Mjerenje publike, Emergency Alerting, Dostava sadržaja u Automobili i emitiranje iz Crnog brda. ATSC paviljon u području Futures Park North Hall dali je dublji uron u mnoge tehnologije i značajke za ATSC 3.0, uključujući sustave koji se trenutno nalaze u Južnoj Koreji za pokretanje UHDTV usluga za Olimpijske igre 2018. godine.

O Dragan Arunović

Pročitaj i ovo

Audio-Technica lansirala je ATH-ADX3000 slušalice u čast 50 godina inovacija u audio tehnologiji,

Audio-Technica lansirala je ATH-ADX3000 slušalice u čast 50 godina inovacija u audio tehnologiji, omogućujući visoku …